Selecteer een pagina

theFAC | Studentencollectief van Nyenrode

Creatief denk-sessie – VIRTUEEL | Centraal stond bijvoorbeeld een vraag als “Hoe vinden wij onze doelgroep?”. Trots dat ik partner ben van deze enthousiaste en gedreven studenten. 

Maxsmall | De woning die zich aanpast aan jouw leven

Brainstormen – VIRTUEEL | Samen hebben we gezocht naar alternatieven voor zowel de bedrijfsnaam als de productnamen voor de verschillende formaten modulaire huizen. Van Tiny tot Extra large.

Dock Schalkwijk | Haarlem

Creatief denken | “Hoe kunnen we de leefomgeving verbeteren in een probleemwijk? Hoe kunnen wij bewoners in beweging krijgen? Hoe kunnen wij de bewoners -op basis van hun talenten- met elkaar verbinden?”

FBD Bankmensen

Creatief denken | “Hoe vinden, boeien en binden we onze financiële professionals?”

Meer info

NU OOK VIRTUEEL!
Ieder bedrijf is soms toe aan een frisse blik. Probeer dan eens een sessie Creatief denken. Ideaal om de probleemoplossende vaardigheden van je team te ontwikkelen. Of om samen te sparren. Op elk denkbaar terrein, van organisatorisch, bedrijfskundig tot HRM en product- of dienstinnovatie.

Geschikte vraagstukken beginnen doorgaans met “Hoe”, zoals:

– Hoe vinden wij onze doelgroep / klanten?
– Hoe kunnen wij de leefomgeving in een probleemwijk verbeteren?
– Hoe kunnen wij de bewoners in ons werkgebied met elkaar verbinden?
– Hoe gaan we ons nieuwe bedrijf / onze nieuwe dienst / productlijn noemen?
– Hoe kunnen we het ziekteverzuim terugdringen?
– Hoe kunnen we een bepaalde doelgroep voor ons product of onze dienst interesseren?
– Hoe zorgen we dat de samenwerking tussen afdelingen verbetert?
– Hoe kunnen we de band met de klant versterken?
– Hoe kunnen we ons product verbeteren?
– Hoe kunnen we diefstal in onze winkel voorkomen?
– Hoe zorgen we dat er minder verpakkingsmateriaal nodig is voor ons product? 
– Hoe kunnen we onze levertijd versnellen?
– …

Een voorbeeld:
De online supermarkt Picnic heeft een creatieve oplossing bedacht voor “Hoe kunnen we geld verdienen aan de auto die na het afleveren leeg retour rijdt?” Inmiddels halen deze auto’s retouren op van andere grote online-winkels.

Ik – Edith van Beek – ben opgeleid tot trainer/facilitator Creatief denken. Aan de hand van tools/werkvormen gaan we samen aan de slag om out of the box te denken, patronen te doorbreken en zo problemen en dilemma’s op een nieuwe manier te benaderen en hiervoor oplossingen te bedenken. Ook lenen bepaalde vraagstukken zich juist voor ‘inbox-denken’. Jullie worden uitgedaagd om juist een oplossing voor een probleem te bedenken die eigenlijk al binnen de bestaande situatie voor handen is. Het is zowel geschikt voor associatieve, vrije denkers als voor mensen die meer ‘begeleid’, logisch denken.

Resultaat

Gegarandeerd creatieve ideeën die naar eigen inzicht opgepakt en uitgewerkt kunnen worden. Liefst houden we contact en gaan we samen aan de slag om de ideeën niet op de plank te laten belanden, maar juist tot uitvoer te brengen. Ik ga voor resultaat en ben doelgericht. Ik kan jullie zowel verder begeleiden als zorgen dat de klus geklaard wordt, zo nodig met een team van specialisten in aangrenzende disciplines.

Sparringpartner

Stokt bij jullie de stroom aan ideeën of weet je het echt even niet? Wil je dat ik met je meedenk, heb je een blinde vlek of heb je inspiratie nodig? Ik heb nooit géén idee. 😉 Als sparringpartner wil ik graag waarde toevoegen. Jullie doel is leidend. Samen komen we verder. 

Opdrachtgevers

Met plezier sessies gedaan met en voor: Citymarketing IJmuiden, De Nederlandsche Bank (Opleiding Toezichthouders), Dock Haarlem, Fbd financiële diensten, Gemeente Heemstede, HLT Samen (Fusie Gemeente Hillegom, Lisse, Teylingen), Maxsmall, Ministerie SZW en VWS, the FAC / Nyenrode Business University, Triodos bank + Gastdocent Creatief denken bij Hogeschool InHolland

 

Meer weten over creatief denken? Neem contact op.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Contact

Koester media
Edith van Beek
Hendrik Figeeweg 3F
Unit C8
2031 BJ Haarlem

06 52 60 85 72
hallo@koestermedia.nl